donderdag 22 mei 2014

Autodesk Application Manager

Bij het installeren van Revit 2015 wordt de Autodesk Application Manager meegeinstalleerd. Deze tool draait op de achtergrond in Windows en controleert standaard elke 4 uur of er updates beschikbaar zijn van de geïnstalleerd Autodesk producten. Door deze tool blijft ook de software die je niet dagelijks gebruikt up-to-date. 



Op zich is het natuurlijk handig, zeker als het kritische updates zijn qua veiligheid, zoals de laatste update van Revit die het "Heartbleed-gat" dichtte. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat zo'n tool goed werkt. Helaas blijkt dat niet het geval. Althans, niet bij ons. Er zijn namelijk een paar updates beschikbaar voor Navisworks en 3ds Max, maar wanneer we ze willen installeren verschijnt er een error: "Error code 1155". 


Helaas is heeft Autodesk ook van dit programma z'n documentatie niet op orde en is dus nergens te vinden wat deze error inhoudt of wat er de oorzaak van is. Mocht iemand dezelfde melding hebben gehad en de oplossing gevonden hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten