maandag 16 april 2012

Kleine tips voor selecteren en filteren

Bij het uitmesten van m'n mailbox vond ik nog een paar links die ik mezelf ter herinnering had gestuurd. Nadat ik het digitale stof eraf had geblazen kwam ik erachter dat de links verwezen naar een paar kleine tips die Luke Johnson op zijn blog had geplaatst:
  1. Zoals je ongetwijfeld weet, kun je met de tab-toets bladeren door de elementen onder de muis-aanwijzer. Bij wanden kun je daarbij ook een zogenaamde "chain of walls" in één keer laten oplichten en selecteren. Maar het volgende weet je misschien nog niet: selecteer eerst een stuk wand. Wijs nu een stuk wand verderop aan en druk op de tab-toets. Nu licht niet de gehele "chain of walls" op, maar alleen het gedeelte vanaf de selectie tot het gedeelte onder de muis-aanwijzer!
  2. Met filters kun je jezelf heel wat werk uit handen nemen. Zo gebruik ik filters om in de views die ik op een sheet plaats de tijdelijke doorsneden te verbergen. Het aanmaken van een filter is op zich niet ingewikkeld, maar vergt wel wat muisklikken. Wanneer je echter eerste een element selecteert en dan een filter aanmaakt (via 'View', 'Filters', 'New Filter'), dan is de category van het geselecteerde element alvast geselecteerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten