dinsdag 28 januari 2014

Quick Select add-in voor Revit

Vorige week poste ik nog over de functie Quick Select in Autocad. Vandaag heb ik een add-in voor Revit getest met min of meer dezelfde functionaliteit: RQuick Select.



De werking is simpel: Onder Add-ins klik je op de knop, waarna je een selectievenster krijgt. Hierin geef je per category en eventueel per parameter aan wat je geselecteerd wilt hebben. Na een klik op OK doet de add-in de rest.



Je kunt ook eerst een selectie maken en dan met de add-in filteren, waarbij je ten opzicht van het standaard Revit-filter dus ook de mogelijkheid hebt om op parameters te filteren.

Ik las over deze add-in op het Revit Addons blog van Tim Grimm. Wil je de add-in downloaden, dan kan dat via Autodesk Apps Exchange.

2 opmerkingen:

  1. En wat vind je van dit: http://www.bimits.eu/bimits-NL/movies/selectionfilter.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er netjes uit, Joris. De add-in die ik in dit artikel beschrijf is gratis en dat is voor veel gebruikers toch net even wat interessanter, maar je moet dan wel genoegen nemen met een iets minder fraai filter. Ook binnen de Smart Revit Tools van Itannex wordt een goed filter geleverd en zo zijn er nog vele anderen. Ik probeer me hier zo onafhankelijk mogelijk op te stellen, zodat iedere lezer er wat aan heeft, welke methodiek ze ook gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen