maandag 21 juli 2014

Autodesk Application Manager - Update

Error Code 1155
In een post van een paar weken geleden over de Autodesk Application Manager schreef ik dat deze tool bij mij niet werkbaar bleek door een niet nader gedocumenteerde "Error code 1155". Een tweet aan Autodesk met de vraag waar deze error door veroorzaakt zou kunnen worden bleef helaas onbeantwoord.




Omdat ik het wel erg prettig vind als ik niet zelf op zoek hoef te gaan naar software-updates, ben ik zelf nog verder gaan spitten in de hoop toch een oplossing te vinden. Dat is gelukt!

Rechtenkwestie
Wanneer je in de Application Manager klikt op "Install" wordt eerst het installatiebestand gedownload. Deze wordt standaard weggeschreven in de map
"C:\users\\documents\Autodesk Application Manager\\"
De submap wordt per update aangemaakt en bestaat uit niet meer dan een nummer, het installatiebestand heeft een naam in de opmaak ".msi.partial"
Tot zo ver gaat het goed, maar wanneer het installatiebestand volledig gedownload is, dient de extra extensie ".partial" te worden verwijderd door het bestand te hernoemen. Dan blijkt echter dat er onvoldoende rechten zijn om bestanden op deze locatie te hernoemen. Wanneer je het bestand kopieert naar bijvoorbeeld de "Downloads" map en handmatig de extensie ".partial" verwijderd, dan kun je het installatiebestand uitvoeren en wordt de update succesvol afgerond. Helaas wordt de Application Manager niet bijgewerkt en blijft hij melden dat de desbetreffende software moet worden bijgewerkt.

File Location wijzigen
Gelukkig biedt de Application Manager de mogelijkheid onder "Instellingen" om de locatie waar de installatiebestanden worden opgeslagen te wijzigen. Als deze eenmaal is ingesteld op een map waar je wel wijzigingsrechten hebt (ik laat hem downloaden naar "C:\autodesk\Application Manager") dan werkt het updaten eindelijk zoals het bedoeld is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten