Renderen in Revit: zonder de cloud is je pc er uren zoet mee. En het resultaat? Mwah, we hebben allemaal wel beter gezien. Waarom is Revit zo inefficiƫnt? 3ds Max kan het al een stuk vlotter met betere resultaten. Maar de gamers onder ons weten dat renderen nog veel sneller kan dan dat. In first-person shooters, race-games en vele andere soorten spellen worden hele gebouwen, straten of zelfs steden in Full HD realtime gerenderd. Compleet met spiegelingen, schaduw, bewegende voorwerpen, regen en meer... waarom moeten wij dan nog uren wachten op een matig plaatje met alleen wat statische info?
Onlangs stuitte ik op de website van Twinmotion, een frans bedrijf dat software heeft ontwikkeld dat gebruik maakt van een game-engine om realtime te kunnen renderen. Sinds kort bieden zij ook een add-in voor Revit, zodat je in een paar minuten je bouwkundige model kunt exporteren naar Twinmotion, om er vervolgens doorheen te kunnen wandelen alsof je middenin een shooter zit. Ondertussen kun je de texturen en zon-instellingen aanpassen of objecten zoals bomen, meubels en mensen toevoegen, terwijl je direct het gerenderde resultaat ziet.
Ze hebben diverse demo-video's op hun website staan (waarbij je het geluid beter uit kunt zetten als het nog geen bedtijd is) waarin de kracht van deze techniek duidelijk wordt: http://www.twinmotion.com/showcase/news/revit_plugin.html/. Wat mij betreft is het zeker de moeite waar om te onderzoeken of deze software is in te zetten voor het gebruik bij presentaties!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten